메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오정환 (일리노이대학교) 노기웅 (광운대학교) 박석 (광운대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제32권 제1호 (인문사회과학 편)
발행연도
2023.2
수록면
489 - 501 (13page)
DOI
10.35159/kjss.2023.02.32.1.489

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was to explore physical education (PE) teachers’ and PE teacher educators’ perceptions on a standardized national PE curriculum in the United States (U.S.). 11 PE teachers (female=6, male=5) and 12 teacher educators (female=6, male=6) were purposefully selected to participate in in-depth interviews that were coded and analyzed. Themes indicated most teacher educators were strongly opposed because of the rigidity of such a standardized approach while PE teachers showed relatively positive sentiment. In addition, the majority of participants believe that a nationwide PE curriculum would not be successfully implemented in the U.S. due, in part, to the geographical differences and sociocultural diversity. The field of P-12 PE must offer clearer and more aligned guidelines for standards-based curriculum, assessment, and instruction. Also, PE curricula would need to allow for local flexibility and teacher autonomy in order to maintain educational adaptability and coherence.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-692-000449541