메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이옥선 (서울대학교) 홍예리 (서울대학교) 조아라 (서울대학교)
저널정보
한국스포츠정책과학원 IJASS(International Journal of Applied Sports Sciences) IJASS(International Journal of Applied Sports Sciences) 제33권 제2호
발행연도
2021.12
수록면
238 - 247 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the characteristics of Korean female secondary PE teachers’ voluntary professional development(PD) activity participation in relation to female PE teachers’ perceived professional identity. Data were collected from online questionnaires (n=107) and in-depth interviews (n=15) with female secondary PE teachers. Findings revealed that female PE teachers’ voluntary professional development activities were characterized as: (a) prevalence in sport skill development activities in order to overcome relatively a low level of sport skills than that of male PE teachers, (b) dominance of self-directed learning activities with the Internet search or reading, and (c) seeking ideal mix of theory and practice by participating in teacher learning communities. Female PE teachers’ voluntary PD participation was related to their notion of PE subject as sport skills-centered subject, relatively weak professional identity due to lack of sport skills compared with male teachers, and perceiving teacher learning community as a viable learning context to support their everyday pedagogical PE practice.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0