메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오정환 (일리노이대학교) 박재호 조성우 박석 (광운대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제29권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2020.12
수록면
651 - 664 (14page)
DOI
10.35159/kjss.2020.12.29.6.651

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
System-wide change is needed for the K-12 physical education (PE) to sustain security and credibility as a supported school subject, but which ways would best enhance quality of PE programs, remains unclear. Thus, this article examines how nationwide reform for PE curriculum should be initiated, in particular in the United States where educational governance is split between federal, state and local governments. It seems desirable for the change to occur at a light touch approach for the current standards-based model rather than exerting transformational standardized change in light of sociocultural diversity and contextual differences. It also would have to be implemented in a mutually cooperative way among multiple levels of authority to effect meaningful, substantive change and reduce any potential resistance or noncompliance of local entities. Finally, PE curriculum must be locally adaptable, culturally relevant, and tailored for individual interests, needs and circumstances.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-692-001437649