메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장샤오항 (경상국립대학교) 홍덕기 (경상국립대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제33권 제4호 (인문사회과학 편)
발행연도
2024.8
수록면
567 - 579 (13page)
DOI
10.35159/kjss.2024.8.33.4.567

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to compare and analyze the latest revised 2022 physical education curricula documents from South Korea and China to examine the similarities and differences in their school physical education programs. Through this analysis, the study aims to provide basic data for the development of physical education curricula in both countries. The results are as follows. First, the 2022 revised physical education curricula of South Korea and China emphasize athletic skills and health. Second, both countries" 2022 revised physical education curricula emphasize integrative thinking across subjects. Third, the 2022 revised physical education curricula of both countries place importance on tailored education that considers regional characteristics. Fourth, it is noteworthy that physical education grades are used as evaluation criteria for advancement to higher-level schools. Based on the results, discussions are suggested. In conclusion, the physical education curricula in both countries are still in their initial stages, and future research should continue to explore the issues revealed in the practical implementation of these curricula.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-24-02-090647497