메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류다정 (Chey Institute for Advanced Studies) 김태균 (서울대학교)
저널정보
서울대학교 국제학연구소 JIAS Journal of International and Area Studies 제29권 제2호
발행연도
2022.12
수록면
1 - 22 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Despite the fact that both South Korea and China have similar past histories of being invaded and colonized by foreign powers, these two countries rarely have common acuities or shared recognition mechanisms. With this puzzling phenomenon, this study compares Korean and Chinese high school history textbooks to reveal their own national identities which are embedded and forged in the textbook discourses. It sets out to locate what Chinese and Korean governments’ national identities have echoed in history textbooks of senior high schools by investigating ‘language use,’ employing ethnomethodology to shed light on the perception gap between the two countries. The perception gap between Korea and China, which has appeared in history textbooks, becomes a potential powerhouse producing various malaises of identity-based struggles stemming from organized delusions on each other.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0