메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장주현 (한국외국어대학교 외국어교육연구소) 이준규 (한국외국어대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.27 No.3
발행연도
2022.9
수록면
255 - 274 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated how morphological awareness and vocabulary knowledge and metacognitive awareness affect Korean adult learners’ second language (L2) prosody and reading comprehension. In the present study, 56 Korean adult learners of English were asked to take morphological awareness tests (i.e., morphological structure and verbal suffix knowledge) and prosody tests (i.e., stress contour discrimination and stress contour matching) and to complete a survey that showed the participants’ English proficiency based on TOEIC scores, learning experience, age of acquisition, the vocabulary knowledge and metacognitive awareness. Multiple regression analyses were conducted, and the results showed that scores of morphological awareness were more associated with L2 prosody, and scores of vocabulary knowledge, stress contour discrimination, and stress contour matching were more correlated with L2 reading comprehension. Future research is needed to investigate how L2 learners’ morphological awareness contributes to L2 prosody and reading comprehension based on pedagogical implications.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0