메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정화 (조선대학교)
저널정보
한국현대영미소설학회 현대영미소설 현대영미소설 제28권 제2호
발행연도
2021.9
수록면
251 - 270 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay examines the implications of gender on the representation of post-war London in Caryl Phillips’s The Final Passage. Leila, a young woman of the Windrush generation who leaves an anonymous Caribbean island to come to London with her feckless husband and a newborn son, is competent enough to navigate the urban space of London and produce intelligent observations on the racially divided city. And yet, she appears to be a passive and voiceless character who becomes increasingly isolated in the private sphere, thus failing to reterritorize the city. In part, Leila’s failure is a byproduct of the gendered and racialized understanding of London that metonymically identifies the city with a white female body. The conception of London as an alluring white female body that desires black men might serve as an empowering fantasy for male immigrants?such as Sam Selvon’s ‘boys’ in The Lonely Londoners?because it tempts them to explore London and become ‘men.’ However, the conflation of London and a deceptive white female significantly limits Leila’s London life as it makes her perceive the city as a threat to her family. Depicting Leila’s grim life in London, The Final Passage brings to the fore the gendered nature of diasporic experience and spatial imaginings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0