메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이계영 (순천제일대학교 뷰티케어과) 하명희 (진주보건대학교)
저널정보
국제보건미용학회 국제보건미용학회지 국제보건미용학회지 제15권 제2호
발행연도
2021.11
수록면
86 - 95 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is a descriptive survey designed to investigate types of lifestyles against regular customers through their cosmetics-purchasing experience and examine their influence on purchase satisfaction and recommendation intention. For this, a mobile questionnaire survey was performed against 250 customers in Jeolla-do and Gyeongsang-do. A total of 243 copies were collected and analyzed using SPSS 21.0, and the results found the followings: In terms of factors having an influence on purchase satisfaction, ‘planned buying (=.433, p<.001)’ and ‘fashion buying (=.194, p=.001)’ were statistically significant with 22.6% explanatory power. Regarding factors affecting recommendation intention, they were not all statistically significant in ‘type of lifestyle’ while purchase satisfaction (=.627, p=.001) showed a statistical significance with 37.9% explanatory power. In cosmetics selling, therefore, it is required to promote marketing to increase purchase satisfaction by a lifestyle type, which could, in turn, enhance recommendation intention.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0