메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임가나 (충청대학교)
저널정보
위기관리 이론과 실천 Journal of Safety and Crisis Management Journal of Safety and Crisis Management Vol.11 No.6
발행연도
2021.12
수록면
35 - 43 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to identify the effectiveness of hybrid English classes using multimedia based-materials (MBM) on college students’ cognitive domain. In order to accomplish this purpose, this study focused on examining how college students’ achievement has been changed after engaging in hybrid English classes using MBM for a year. Among 80 college students who took a general English course for a year, 40 students in the experimental group engaged in both online classes using MBM and offline classes. The other 40 students in the control group took offline classes. After four times of achievement tests, collected test results were analyzed quantitatively by descriptive statistical analysis and a t-test using SPSS version 24. The results of data analysis revealed that hybrid English classes using MBM have a significant effect on students’ achievement. Based on the results, this study suggests some pedagogical implications for effective college English classes in the post-pandemic context.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0