지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Customers' View of Agility: The Expectation-confirmation Theory Perspective
Asia pacific journal of information systems
2016 .01
Effects of perceived luxury value and use of sustainable polyester on brand trust, perceived quality risk, and consumers’ brand evaluation
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .03
Storytelling and Social Networking: Why Luxury Brand Needs to Tell Its Story
Journal of Information Technology Applications & Management
2020 .10
중국 소비자의 명품브랜드에 대한 브랜드동일시와 지각된 품질이 브랜드 애착에 미치는 영향: 조절초점의 조절역할을 중심으로
Journal of China Studies
2019 .01
The Impact of Brand Relationship on Brand Extension in Luxury Brands
한국유통학회 학술대회 발표논문집
2023 .04
Luxury Brand Equity in Online Channel: The Moderating Effect of Brand Trust
ASIA MARKETING JOURNAL
2019 .07
Luxury product and brand purchasing behavior: A conceptual perspective
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2023 .06
Do Luxury Brands’ CSR Efforts Pay Off?: A Mediation Effect of Perceived Price Fairness
Academy of Asian Business Review
2023 .06
Luxury Brand Campaign Experiences in the 3D Printing Context: Perceived Value of Luxury Brands and Purchase Intentions
광고PR실학연구
2017 .01
The Effect of Fashion Marketing that can Lead Luxury Brand: Qualitative Analysis
산경연구논집
2023 .01
The effect of luxury brand erotic capital on luxury brand consumption value and purchase intention - focus on VIP customers
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2024 .03
Haute couture-to-table? A study of luxury fashion-brand restaurants/Cafés
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2023 .03
럭셔리브랜드경험이 럭셔리브랜드충성도에 미치는 영향: 브랜드이미지 및 브랜드애착의 인과적 역할
무역연구
2023 .02
Transforming luxury: Global luxury brand executives’ perceptions during COVID
Journal of Global Fashion Marketing
2023 .01
명품관광에 대한 지각된 가치가 브랜드 태도 및 행동의도에 미치는 영향
MICE관광연구
2017 .01
The Impact of Perceived Brand Prestige on Brand Loyalty in Luxury Brand Purchase Contexts: The Mediating Role of Brand Trust and The Moderating Effect of Self-esteem
유통경영학회지
2022 .02
Critical success factors for luxury fashion brands in emerging markets: Insights from a qualitative study
Journal of Global Fashion Marketing
2021 .01
럭셔리브랜드개성이 브랜드충성도에 미치는 영향: 브랜드신뢰 매개역할 및 브랜드관여도 조절효과
무역연구
2022 .10
호텔의 브랜드 자산이 브랜드 태도, 고객만족, 재방문 의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 서울지역 특급호텔 브랜드를 중심으로
호텔관광연구
2016 .03
명품 화장품을 구매하는 중국 여성 소비자들의 구매행동에 관한 연구 : 창장 삼각주에 거주하는 30대 여성 소비자를 중심으로
한국산업경제학회 정기학술발표대회 초록집
2015 .12
0