메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류미 (서현초등학교) 주은정 (서울교육대학교)
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제51권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
137 - 148 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, we analyzed how the circulatory system model has changed in the elementary school curriculum and tried to develop a new exploratory model- based inquiry to increase students' participation and infer the blood circulatory system. For the study, inquiries in textbooks from the 1st national curriculum to the 2015 revised national curriculum were analyzed. As a result of the analysis, an activity to experience the pump action using a lubricator was presented in the textbooks from the 7th curriculum to the 2015 revised curriculum. It has been maintained in textbooks for more than 20 years, despite its relatively simple level compared to the 6th-grade level and low level of difficulty and interest. Therefore, in this study, it was proposed to make and experiment with a new circulatory system model using a branched flask, a gas bottle, and a balloon to increase student participation and interest. As a result of applying it to actual students, most of the groups were able to observe the circulation of water and showed higher interest and engagement than the existing activities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0