메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이서희 (University of Wisconsin Superior USA) 김경진 (한국체육대학교) Samuel R. Hodge (The Ohio State University)
저널정보
한국장애인재활협회 재활복지 재활복지 제27권 제2호
발행연도
2023.6
수록면
47 - 74 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to describe and analyze the beliefs and experiences of South Korean parents of former students with intellectual disabilities regarding Integrated Physical Education (PE). The research design was a multiple case study whereby four mothers of former students with intellectual disabilities were interviewed via Zoom technology. The data were transcribed in the Korean language, then translated to both Korean and English languages, and analyzed by two researchers using the thematic data analysis method. Two major themes were identified: (a) perspectives about integrated PE and (b) barriers to inclusivity. We found South Korean parents of former students with intellectual disabilities were not satisfied with the South Korean's educational system, including integrated PE. Nonetheless, the parents were supportive of their former students' engaging in physical activity and/or sports programs.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0