지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Investigating the features of L2 Pragmatic Competence in Conversation from Role-Play Interaction
영어학
2022 .01
日本人大学生との交流を取り入れた作文授業 -『外国語学習のめやす』に基づいた実践報告-
일어일문학연구
2015 .11
Factors Influencing Korean EFL Learner Satisfaction in Online English Learning Classrooms
영어교과교육
2021 .11
The Effects of Language Difference on L2 Learners’ Language Performance
미래영어영문학회 학술대회 자료집
2017 .12
Exploring Searching as Evidence of Development in Interactional Competence
어학연구
2020 .04
The Effects of Synchronous and Asynchronous Language Learning on Learner Engagement in EFL Writing
Journal of Asia TEFL
2022 .06
제2언어로서의 한국어 아동 학습자의 작문 담화 능력 발달
이중언어학
2015 .01
영어 프레젠테이션을 위한 실시간과 비실시간 비디오기반 그룹 활동에서 대학생의 학습태도에 관한 연구
영상영어교육(STEM Journal)
2021 .08
초등영어교실에서의 학습자의 상호작용능력 및 창의성 신장을 위한 발문 전략 연구
초등영어교육
2016 .01
Using Synchronous Online Discussion to Develop EFL Learners’ Productive Skills: A Case Study
Journal of Asia TEFL
2021 .01
Development of L2 Interactional Competence : Being a Story Recipient in L2 English Conversation
담화와인지
2016 .02
A.I. Chatbot과의 실시간 문자기반 대화를 통한 영어학습: 한국인 영어학습자 사례연구
현대영어교육
2024 .05
Low-Level Students’ Perspectives Toward Synchronous and Asynchronous Blended Learning Activities in the Post-Pandemic Era
영상영어교육(STEM Journal)
2024 .02
Comparison of Korean college learners’ sense of community between full-sync and half-sync/ half-async English courses
영어교과교육
2021 .01
수업대화에서의 학생 상호작용 능력 체계화 연구
한국초등국어교육
2016 .01
The Impact of Task Manipulation on Interactional Patterns during Video-Conferenced Collaborative Writing: A Classroom-Based Study
Journal of Asia TEFL
2022 .09
Student Speech: Email, Chat, and Spoken Language of Korean University Students
영상영어교육(STEM Journal)
2017 .01
담화 구성 능력에 기초한 한국어 문법 사용 양상 연구-담화 생성에 기여하는 문법 요소를 중심으로-
이중언어학
2016 .01
코로나19 환경의 온라인 관광영어수업에 관한 연구
영상영어교육(STEM Journal)
2020 .01
Exploring the Attitudes of English Language Learners toward Online Learning in Indonesian Higher Education
Journal of Asia TEFL
2024 .03
0