메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박언주 (전북대학교)
저널정보
한국셰익스피어학회 Shakespeare Review Shakespeare Review Vol.60 No.3
발행연도
2024.10
수록면
539 - 565 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Centering on two working-class teenagers in Wales, Gary Owen’s 2023 play, Romeo and Julie, is a contemporary adaptation of Shakespeare’s tragedy, Romeo and Juliet. This article argues that Owen rewrites Shakespeare’s tragedy of love into a tragedy of class. In particular, Owen introduces two working class families in Splott, one stereotyped as “underclass” due to single parenthood and alcoholism and the other representing the “aspiring” working class desiring class mobility through education. Both Romy’s and Julie’s families are equally influenced by neoliberal ideology that emphasizes individual responsibility and competence. Thus, while not as hostile as in Shakespeare’s play, these two families symbolize two contrasting images of working-class life, which are artificially molded and judged as either a failure or an ideal by neoliberal standards. Owen’s work does not end tragically with the young lovers’ death; yet, by showing their two separate life paths, one remaining in Splott as a single dad and the other leaving for Cambridge for her education, the play lays out the impetus for working-class tragedy wherein the two characters do not come together to make a happy family.

목차

I. 들어가며
II. 신자유주의 속 웨일스와 노동계급
III. 셰익스피어의 각색으로 탄생한 계급의 비극
IV. 나가며
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091161179