메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강동원 양희천 (중앙대학교) 채수 유홍선
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 자동차공학회논문집 제2권 제5호
발행연도
1994.9
수록면
48 - 57 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The specific power output and thermal effeciency of any two-stroke engine are dependent on its scavenging behavior. Among the many factors which influence on the scavenging process, the cylinder head shape is one of the important factor. Hence in this study three different type models of cylinder head shape which are the cylindrical, the spherical and the arbitrary shape are studied to show the effects of the turbulent scavenging process in the cylinder with one inlet port, two side ports and one exhaust port. A modified version of KIVA-II which strip out of or add planes of cells across the mesh above the piston for flow simulation of two-stroke engine is used. The k-?? turbulent model is used. The results show that the flow in a two-stroke engine cylinder of the spherical head shape among the three different type model is a desirable for efficient scavenging.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.지배 방정식

3.수치 해석

4.계산결과 및 고찰

5.결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014081729