메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국환경교육학회 환경교육 환경교육 제17권 1호
발행연도
2004.7
수록면
43 - 56 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of environmental education is to cultivate democracy citizens suitable for sustainable society. Suitable citizens for sustainable society are fostered person of environmental
literacy, environmental sensibility, ecological and synthetic sights of environmental problems, decision making of environmental problems, and environmental responsibility etc. by environmental education.
To achieve this purpose of environmental education effectively, it is desirable that produces and utilizes ICT(Information and Communication Technologies) works and methods that can show efficiently special sides(inter-relation, long-term effects etc.) of environmental problems. ICT environmental education materials and methods are raising the interest and participate of teenagers to environmental education because they are accustomed to the
Internet in South Korea. Students can easily conversation with the person of similar interests and environment experts through cyber ICT environmental education. The directions of developing ICT teaching materials for environmental education to enforce self-directed learning, cooperation studying etc.

목차

Abstract

Ⅰ.ICT 활용 환경교육의 의의

Ⅱ.학교 환경교육의 현황과 문제점

Ⅲ.ICT 환경교육 자료를 활용하기 위한 교육환경

Ⅳ.환경교육용 소프트웨어의 개발사례

Ⅴ.환경교육용 소프트웨어의 작품 평가

참고문헌

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-370-014293761