메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제39집
발행연도
2006.8
수록면
1 - 30 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study wants to present the formal and essential conditions for good writings. The former is general rules that most of guidebooks for wrings provide and we can lean easily : 1) understand the rules of spellings and grammar ; 2) don't start from a extravagant preliminary statement ; 3) have a subject as clear as possible ; 4) unfold one content in one paragraph ; 5) maintain logical connection between paragraphs ; 6) It's better to start by giving a related topic of conversation ; 7) don't speak an unclear fact ; 8) avoid a hasty generalization ; 9) don't use excessively rhetorical expressions ; 10) make a sentence clear and concise ; 11) evade a conclusive word ; 12) avoid a colloquial style ; 13) speak briefly a common sense ; 14) avoid translational style ; 15) write in a present tense ; 16) don't write person pronoun 'I' ; 17) have introduction and conclusion concord each other ; 18) don't raise a new problem at the part of conclusion ; 19) certify whether a writing is objective or not ; 20 work over, determining one's attitude
The essential condition is to develop the power of knowledge which needs long time to be formed. The formation of knowledge is necessary connected to reading books and their various subjects. But We can not all books which have been published. We need therefore to search the methode which helps us to select good kooks and to develop usefully our power of knowledge. In this context, the text of philosophy that high schools in France have utilized will be a guidebook for this target. The text that I have selected for this intention is Philosophie Terminales A et B, Tome 1, 2, Hatier, 1992, written by Elisabeth Clement, Chantal Demonque, M. -N. Echelard, O. Hansen-LØve, A. Lagarde. I have analyzed at the first chapter the whole structure and contents of this text and then at the second chapter concentrated upon the structure and contents of the first chapter of this text.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 프랑스의 고등학교 철학 교과서의 전체 구조와 내용
Ⅲ. 상기 텍스트의 제1장의 구조와 내용에 대한 분석
Ⅳ. 글쓰기에 있어서 인식의 중요성
참고문헌
[Abstract]
저자소개

참고문헌 (9)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-017309106