메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (6)

초록· 키워드

오류제보하기
The disc brake used in the automobile is divided into two parts: a rotating axisymmetrical disc, and the stationary pads. The frictional heat, which is generated on the interface of the disc and pads, can cause high temperature during the braking process. The object of present work is determination of temperature distribution, thermal deformation and comparison of simulation results and experimental results in the disc by 20 thermal analysis using axisymmetric model. The influence of initial velocity and deceleration on coning of the brake disc was also investigated. The transient thermal simulation is used to characterize the temperature field of the disc with appropriate boundary conditions.

목차

Abstract
1. INTRODUCTION
2. HEAT TRANSFER COEFFICIENT AND HEAT FLUX
3. SIMULATION AND RESULTS
4. EXPERIMENTAL INVESTIGATION
5. CONCLUSION
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-016822226