메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제18권 제2호(통권 제35호)
발행연도
2006.5
수록면
389 - 402 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to evaluate the effect on job satisfaction of service orientation by hotel company employees in Busan. For this purpose, we have selected two factors as the job satisfaction variable : hygiene factor, motivation factor. And we have selected two factors as the service orientation variable : individual service factor, group service factor.
The multiple regression analysis for hypothesis 1-1, job satisfaction variable will effect on the individual service orientation factor. We find positive relation between hygiene factor and individual service orientation factor. The multiple regression analysis for hypothesis 1-2, job satisfaction variable will effect on the group service orientation factor.
We also find more positive relation between hygiene factor, motivation factor and individual service orientation factor. This study implicated the following, in order to increase service orientation of hotel employees as support of employees’s education and try to level up employees’s satisfaction.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적인 배경
Ⅲ. 조사설계
Ⅳ. 가설 검증 및 결과의 해석
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-016089425