메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제19권 제1호(통권 제38호)
발행연도
2007.2
수록면
109 - 127 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
During the past decade, motivated by increasing risk and uncertainty within the economic environment, the domain for doing business has gone through unprecedented revolutionary changes mainly by the opportunities and proliferation of cooperative strategies. It means that it is no more the best way to struggle for defeating your competitors, because it is generally accepted that firms are able to get much more chances for gains by cooperating, not competing predatorily, with other parties in your field, though they're your competitors.
This study examines the performance drivers of strategic alliances forms by 96 Korean firms in service industries. To test the hypotheses developed for this research, the survey questionnaire created and used though self-completion, and then analyzed by using SPSS/WIN 12.0 and AMOS 4.01 strategies program. The result shows that the alliance capability investment such as alliance function, manual, and training would be beneficial to a firm entering into cooperative relationships. And also, the result shows that the investment in and establishment the environmental fit and mutual learning would be advantageous to the higher alliance performance.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구의 설계 및 조사방법
Ⅳ. 실증분석 결과
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-016192736