메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
숙명여자대학교 아시아여성연구원 Asian Women Asian Women Vol.24 No.4
발행연도
2008.12
수록면
21 - 41 (21page)
DOI
10.14431/aw.2008.12.24.4.21

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
At the German labour market gender inequalities exist with respect to occupation. In order to counteract these inequalities, it is important to establish a policy of gender mainstreaming also in the area of education and to orient training measures in a gender-sensitive way. But how? The authors introduce the blended learning concept of the further education measure "E-Office Management"and show that the consideration of female learning characteristics is possible when developing training measures. The evaluation of E-Office Management illustrates that a gender-sensitive further education measure can contribute to the enhancement of gender mainstreaming. On the basis of the described aspects of blended learning scenarios as well as due to the evaluation results, a set of standard rules for gender-sensitive, computer-assisted learning concepts has been formulated.

목차

Abstract
The Relevance of Gender Mainstreaming in Germany
Necessity of Gender-Sensitive Learning Concepts
Gender-Sensitive Further Education by Blended Learning
Best Practice: E-Office Management
Conclusion: Blended Learning Enhances Gender Mainstreaming
References

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0