메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국어문학회 어문학 語文學 第103輯
발행연도
2009.3
수록면
1 - 40 (40page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate relation of the paradigm shift and the direction of grammar teaching in Korean education. The basic assumption of this study is that the direction of grammar teaching changes in accordance with the paradigm shift of linguistics, pedagogy etc. Chapter 2 deals with relation of the paradigm shift of linguistics, pedagogy and the changes of grammar teaching. Chapter 3 deals with various aspects of the changes of grammar teaching. Chapter 4 deals with new direction of grammar teaching based on the honorific expressions of Korean. To explain these issues, we give careful consideration to institution of curriculum, textbooks and so on. As a consequence, we comprehend the direction of grammar teaching in Korean education.

목차

1. 서론
2. 문법 교육의 배경이 되는 학문의 패러다임 변화
3. 패러다임의 변화에 따른 문법 교육의 변화 양상
4. 새로운 문법 교육의 방향
5. 결론
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0