메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제17권 제6호
발행연도
2009.11
수록면
74 - 80 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The selective catalytic reduction(SCR) system is a highly-effective device for reducing NO<SUB>x</SUB> in diesel engines. Generally, ammonia(NH₃) generated from a liquid urea-water solution is used as the reductant. The ideal ratio of NH₃ molecules to NO<SUB>x</SUB> molecules is 1:1 based on NH₃ consumption and having NH₃ available for reaction of all of the exhaust NO<SUB>x</SUB> . SCR system has good NO<SUB>x</SUB> conversion performance in the temperature window about 250 to 400℃, low space velocity also leads to increase of NO<SUB>x</SUB> conversion efficiency, due to long residence time in the catalyst. This paper basically reviews a laboratory study to evaluate the effects of NO<SUB>x</SUB> and NH₃ concentrations, gas temperature and pace velocity on the NO<SUB>x</SUB> conversion efficiency of the SCR system. The maximum conversion efficiency is indicated when the NH₃ to NO<SUB>x</SUB> ratio is 1.2 and the space velocity is 30,000 h-1 without NH₃ slip. But, NH₃ slip increases when NH₃ to NO<SUB>x</SUB> ratio becomes high, specially in the low NO<SUB>x</SUB> conversion cases. Based on results of the rig-test, this study suggests the control strategy of NH₃ injection for optimizing NO<SUB>x</SUB> conversion efficiency and NH₃ slip.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 조건
3. 실험결과 및 고찰
4. 결론
후기
References

참고문헌 (6)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-018991806