메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이승민 (청주교육대학교) 김진영 (각리초등학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제18호
발행연도
2010.12
수록면
173 - 195 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Task-based language teaching has increasingly attracted the worldwide attention of language researchers, curriculum developers, and language teachers. Tasks can provide a driving force for bringing together the various dimensions of language, communicative context, and the mental processes of individual learners that are key to learning. In terms of language teaching and learning, tasks are viewed as contents and activities that provide learners with authentic opportunities to develop communicative competence and problem solving skills. This study attempted to design open tasks and to apply them to elementary English classes. It examined some positive effects of open tasks compared to closed tasks in elementary English teaching and learning. Through this study, it is believed that tasks, especially open tasks can help elementary school students raise English communicative competence and problem solving skills. In addition, open tasks can affect a positive impact on students' affective domain such as their interest and confidence. There are theoretical grounds and empirical evidence for believing that tasks might be able to offer all the opportunities for successful language learning. In this perspective, further empirical research is needed.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 내용과 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-705-003776406