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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
김상호 (한양대학교) 김창준 (한양대학교) 김동형 (한양대학교) 최주영 (한양대학교) 박철 (현대자동차) 윤주만 (현대자동차) 한창수 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
1,110 - 1,115 (6page)

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In-wheel independent driving electric vehicle system with an in-wheel motor mounted on each wheel has the three advantages in terms of control. Three advantages are generation of the fast torque, control of the accurate torque and generating different torques at the left and right wheels. This paper study the slip-ratio control for in-wheel motored rear wheel drive electric vehicle on a slippery road. The slip-ratio is also defined by the maximum friction coefficient. And PID motor control with target slip-ratio is used. The proposed slip-ratio control is verified by the simulation using TruckSim software and the experiment using in-wheel motored electric vehicle.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 모델링
3. 제어 알고리즘
4. 시뮬레이션 및 실험 결과
5. 결론
6. 후기
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