메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김정숙 (부산대학교) 권연진 (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제57권 제4호
발행연도
2015.11
수록면
179 - 198 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to suggest improvement of language education psychology that can be applied to the analysis of psychology factor for college students. Data were obtained from a sample of 963 college students. For a correct analysis, the following methods are used; descriptive statistics, reliability analysis, factor analysis, correlation analysis, stepwise multiple regression analysis, and confirmatory factor analysis. The correlation results for all of the validation significantly multiple intelligences and flow factors, Intelligences and self-regulated learning showed a high correlation. Also, multiple intelligences’ subordinate factors significantly influence flow factor and self-regulated learning factor. The result of this survey is as follows. First, there is a high positive correlation between multiple intelligences, flow and self-regulated learning. Second, multiple intelligences are the predictor of the subordinate factors of learning procedure such as flow and self-regulated learning. This result can help us to make a positive English learning for college students.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 논의
인용문헌

참고문헌 (33)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-840-002195167