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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
박윤서 (전북대학교) 우교혜 (전북대학교) 김용식 (배재대학교)
저널정보
대한산업공학회 대한산업공학회 춘계공동학술대회 논문집 2016년 대한산업공학회 춘계공동학술대회 논문집 [4개 학회 공동개최]
발행연도
2016.4
수록면
2,524 - 2,531 (8page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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The purpose of this study is to analyze the effects of Word-of-Mouth media types on the product attitudes of consumers. Also we consider the product involvement and gender as moderating variables. The results show that word-of-mouth media types have effects on the product attitudes of consumer, that is, off-line has more influences than on-line does. As for the effect, the product involvement moderates the relationship between the media types of word-of-mouth and the product attitudes of consumers, while the gender does not. The results show that while building the word-of-mouth marketing strategy, the companies should not only pay attention to the on-line media type, but lay importance on the off-line media type, which is also an important mean of communication.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구모형과 가설설정
4. 연구방법
5. 실증분석 및 연구결과
6. 결론
참고문헌

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