메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제21권 제1호
발행연도
2016.2
수록면
435 - 453 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper viewed and interpreted the English phonics from the Korean context. Phonics as a method teaching letter-sound regularities has been built, paradoxically, on the foundation of great letter-sound irregularity in English. Phonics is difficult even for native English learners. It is suggested, therefore, that teachers take phonics not as method teaching how to sound words out correctly, but as a method to provide young learners with clues for recognizing the words they know in sound. In addition, the Korean language has a very different phonetic and phonological system from that of English. It does not allow consonant clusters at the beginning of a word. Most importantly, Korean children do not acquire phonemes as independent ones, but acquire them indirectly through the contrast of syllables. For these reasons, the synthetic phonics instruction and Elkonin Boxes are not recommendable in Korea. And using unfamiliar and nonsense words should be the last resort in phonics instruction in Korea.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000702065