메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오로사 (연세대학교) 박영민 (University of California) 이희경 (연세대학교)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제52권 제3호
발행연도
2016.12
수록면
581 - 610 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the effects of reading syntactically visualized text format on EFL learners’ reading comprehension. Visual-syntactic text formatting (VSTF) technology was used to analyze underlying English syntactic structures and transform linear text format into hierarchically structured format. Korean middle school students (Grade 8, n = 95) participated in this 15-week classroom experiment. A pretest-posttest analysis showed that VSTF groups had significantly higher scores on the reading comprehension test over controls who used linearly formatted conventional text (p < .01). This result was similar across low and high proficiency students. The results from the questionnaire demonstrated that VSTF groups were able to parse sentences into bigger chunks than controls at a statistically significant level at the level of .01. In addition, VSTF groups preferred VSTF reading and the reading instruction with it, believing that VSTF is helpful for improving their English reading skills.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 논의
6. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (58)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-701-001980035