메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정봉현 (가천대학교) 김하영 (가천대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제26권 제1호 (인문사회과학 편)
발행연도
2017.02
수록면
737 - 747 (11page)
DOI
10.35159/kjss.2017.02.26.1.737

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was to inquire into characteristics of school violence experiences of male students of high school athletic team. The analysis on experienced school violence within the athletic teams shows six identified categories including individual battering, group punishment, verbal violence, errand, forced cheating and master-servant group establishment between senior and junior students. As a result, three stages are identified including the stage of realization and accommodation, the stage of repetition and resignation, and the stage of transfer and on-looking. The verified sequences of experience explain about changes in emotions and attitudes of male students of athletic team towards school violence within the team as their position changes with their grade changing from the 10th to the 11thand from the 11th to the 12th. In this sense, it suggests continued interest and administrative support for the school teachers and the athletic team instructors, and the professional counselling system needs to be improved and extended to change the characteristics of the athletic team students.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-692-002307830