메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
고상진 (만도) 이현철 (만도) 민승기 (만도) 유영선 (만도)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2015년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2015.11
수록면
503 - 509 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, control algorithms of electric power steering (EPS) system is investigated to improve vehicle lateral stability. EPS system has been growing rapidly and then enables to apply variable additional functions as well as steering torque assist – basic EPS function. Commonly used lateral stability control method is based on brake control. Integrated chassis control system between EPS and ESC (brake control) is well known system for lateral stability control. The proposed control algorithms is dependent on only EPS system. The control algorithm enables to help and a driver control more safely by adjusting driver steering torque. The control algorithms consist of two parts. The one is vehicle state detection algorithm and the other is to generate additional EPS output torque to adjust driver steering torque. The proposed algorithms are expected to improve lateral stability of small car without active brake control system and can be also helpful trailer hitched vehicle by preventing more severe handling by a driver. The test results showed that driver steering torque is adjusted appropriately in severe situations and a driver controls a vehicle more safely by the proposed algorithms.

목차

Abstract
1. 서론
2. 횡방향 안정성 제어 알고리즘
3. 시험 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-556-002267461