메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
신창욱 (한양대학교) 김두영 (한양대학교) 홍정표 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2015년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2015.11
수록면
1,218 - 1,222 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, Interior Permanent Magnet Synchronous Motor (IPMSM) is widely used in various industry fields. IPMSM have advantage for a higher power density and a wider operating area. But IPMSM has a larger torque ripple in comparison with other type of motors and this is because back electromotive force have many harmonic components. Also, it can cause that the driver makes a mistake and feels nervous when torque ripple of Electric Power Steering (EPS) which is a sort of IPMSM is large. This paper suggests how to reduce torque ripple of EPS on load. First, the harmonic components of current offsetting harmonic components of back electromotive force can be found using the power equation. Second, those are added to fundamental current and inputted on load analysis. Last, each torque ripple of EPS for inputting the only fundamental current and the current including harmonic components is compared and it can show how large torque ripple is reduced using the harmonic current injection method.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 해석결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-556-002270102