메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김재희 (이화여자대학교) 김현경 (연세대학교) 이희선 (Oregon Social Learning Center)
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제38권 제3호
발행연도
2017.6
수록면
19 - 32 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: This study examined whether the effects of fathering on school children’s effortful control would be moderated by fathers’ and mothers’ own effortful control.
Methods: The sample included 371 fourth grade children (47% boys) and their parents. Father’s positive and negative parenting behaviors, parents’ own effortful control and children’s effortful control were assessed. Data were analyzed using hierarchical multiple regression in SPSS 18.0.
Results: Parents’ effortful control appeared to moderate the effect of fathering on children’s effortful control. More specifically, parents’ high levels of effortful control increased the effects of positive fathering on children’s effortful control.
Conclusion: Findings indicated that parents’ effortful control tended to increase the effects of positive fathering (and lower the effects of negative fathering). This supports the importance of parents’ effortful control in the development of school children’s effortful control.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의 및 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-598-000964692