메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국보육학회 한국보육학회지 한국보육학회지 제2권 제2호
발행연도
2002.12
수록면
95 - 116 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
  The aim of this study is to explore some concerns about male teachers in early childhood education and educare.
  In this domain, men is minority not only in Korea but also in Europe or in America. This tend is caused by low salaries and working conditions, and social bias, not caused by competence of male teachers.
  These days, one parent children are increasing in Korea, many single mothers and early childhood educators hopes that male teachers will help compensate for the absence of fathers.
  On the other hand, there are some arguments that feminization of teachers would affect gender roles while socialization, especially feminization of young boys.
  The results of studies on feminization effects are opposite. So we couldn"t justify this problem. We need more researches on this subject, especially long-term studies.
  Early childhood is very important stage of life, however teachers of young children have lower social status than other jobs. Seifert pointed that one important reason of this problem is the lack of men.
  For social status, we avoid one-sex predominant in this field.
  Therefore, we recommend ; establishing systematic supporting policies for mail teachers.
  Because high income could change social bias about male teachers who teaches at preschools, kindergartens or day care centers.
  More over, it builds up positive attitudes within the both sexes of teachers towards teaching or educaring young children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-338-003044306