메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강복정 (Korean Institute for Healthy Family) 김경아 (Sookmyung Women’s University)
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제36권 제3호(통권 제151호)
발행연도
2018.9
수록면
63 - 78 (16page)
DOI
10.7466/JKHMA.2018.36.3.63

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to observe the current perceptions of multicultural understanding education instructors; people that work the most closely with multicultural citizens, and to seek ways of improving their job performance. A series of online surveys and Focus Group Interviews have been implemented for this purpose. As a result, it has been discovered that the most anticipated education theme was multicultural content, followed by instructor capacity and leadership quality. In addition, ordinary teenagers and citizens have been found to show the most interest for education courses, with education content having the highest rate of satisfaction among institutional services. The Focus Group Interviews provided three categories for analysis; general life as a multicultural understanding education instructor, issues confronted at the education site, and directions for empowerment. This research is expected to contribute to a more comprehensive and flexible training system for multicultural service professionals, enabling active management of issues a multicutural society in the future.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0