메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국의류산업학회 한국의류산업학회지 한국의류산업학회지 제9권 제1호
발행연도
2007.1
수록면
55 - 64 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, relationship model of relationship quality and loyalty for perceived service quality on departmentstore is proposed and empirically tested. Service quality factors were defined as Tangibles, Reliability, Responsivenes,Asurance, and Empathy. Relationship quality were defined as customers' overall satisfaction and customer trust. A LIS-REL model was used to develop dimensions of service quality and to investigate the structural relationship among per-ceived service quality, relationship quality(customer satisfaction and trust) and loyalty on department stores. Theempirical results were as follows; First, Tangible, Responsiveness, Assurance and Empathy of service quality factors havea positive effect on customers’ overall satisfaction. Second, customers’ overall satisfaction have a positive effect on cus-customer trust have a positive effect on loyalty of customer. At the end of this paper, discussion, managerial implications,limitations and future research directions were suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0