메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
설민신 (국립한경대학교) 최현주 (상명대학교) 곽혜은 (고려대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제26권 제4호 (인문사회과학 편)
발행연도
2017.8
수록면
849 - 856 (8page)
DOI
10.35159/kjss.2017.08.26.4.849

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was conducted to investigate the effect of perceived service quality on customer satisfaction. In addition, the following three research questions were set up to investigate the effect of customer satisfaction on customer loyalty through empirical verification of this study. Respondents were enrolled in university lecture halls and resting areas for students who were attending university in the Seoul metropolitan area and Chungcheongnam-do. The survey period was 10 weeks after May 1, 2017, and 10 researchers surveyed the direct respondents after fully explaining the purpose and contents of the survey. Of the questionnaires, 285 were excluded except for 15 items. Of these, 276 items were used for the analysis except for 19 items which were obstacles to the measurement. The result quality and interaction quality among service quality dimension positively (+) influence on customer satisfaction. However, interaction quality did not have a significant effect. And the service quality that has the most influence on customer satisfaction is the result quality, and customer satisfaction has a positive effect on customer loyalty.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0