메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미시학회 현대영미시연구 현대영미시연구 제23권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
1 - 34 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper argues that Plath takes mythology as her topos and confronts stereotypical characters and notions in this mythology. Plath focuses on the marginalized female characters, especially for Medea and tries to subvert the stereotypes from the perspective of a modern female poet. In the so-called “Ariel Poems”, her later ones, Plath focuses on her female self who is confined in the traditional feminine sphere of submission to men like Ariel trapped in the tree. This conflict derives from the patriarchal society in which Plath feels the strain of a double bind, as a woman and poet. Plath attempts to emancipate her confined female self by taking on her strong, and furious, female mythic persona, Medea. Plath’s Medea, however, is not the traditional evil one, but the subverted modern one: the emancipated female self who redeemed the lost female voice and the violent power. Taking Medea Myth as a poetic solution, and revising it with her strong and unique vision, Plath eventually constructs her own Modern Medea Myth through a subtle and creative mytho-poesia in her own “Plath Myth”.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0