메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제22권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
353 - 378 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Despite the pedagogical axiom of identifying learners' needs and integrating them into the curriculum-making process, educational sites in reality are often observed to skip the process, doubting the validity and authenticity of learners' voices regarding learning and education. The current study intends to bring to light the atmosphere of the current practice of devaluing and discrediting students' needs and desires in their language learning, and looks into the underlying reasons for this educational phenomenon. In order to illustrate the situation, first, needs were sought from 111 students through the survey and interviews. Next, the teachers' perceptions of students' needs were elicited from interviews. The research findings indicated that, first, there were certain needs for the curriculum improvement on the student side, but they were in isolation without any channels linking to the curriculum- developing procedure. However, teachers were attentive to factors other than students' needs in the pursuit of program renewal.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0