메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제7권 제2호
발행연도
2017.1
수록면
59 - 77 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is an action research with the purpose to recognize the problems of early childhood environmental education based on transferring information and to have the teacher as a researcher carryout the process based on child-centered approach. The 6-session program was offered to 41 of 5 years sharp. According to the results, first, the reflection of child-centered philosophy on early childhood environmental education turned a passive recipient into a knowledge constructor who played a leading role in solving problems. Second, the teacher who had focused on transferring environmental information paid more attention to children and spent more time with children, than focusing on ‘only’ information. Significance of this study might be that it gave a chance to arouse the importance of child-centered philosophy in early childhood environmental education where only information transferring is still prevalent and is not institutionalized, yet.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0