메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제20권 제3호
발행연도
2017.1
수록면
11 - 32 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study proposes and empirically tests a research model that attempts to explain the reasons for English learners’ achievement of expected performance through the assimilation of smart learning. Particularly, this study focuses on smart English learning attributes (ubiquity, customized learning, shared learning activities, enriched learning contents, and learning flexibility) that have a positive impact on assimilation of smart English learning, which then affects to expected learning performance. Furthermore, this study suggests the moderating effects of two enhancing variables (technical and administrative supports) on the relationship between assimilation and expected performance. A total of 469 responses from smart English learners (university students) were analyzed using AMOS 22.0 to test the proposed hypotheses. Results provide a structural model with a good fit index and evidence supporting causal and enhancing relationships. The contributions and implications of the study are discussed in relation to the future direction of smart English learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0