메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제25권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
217 - 244 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
This research investigated the difference of ability to use diminishers, which have been regarded as synonyms due to similar meanings, between Korean English learners and native English speakers. Additionally, it was explored whether or not Koreans and native English speakers have different preferences. It was confirmed that three groups(advanced, intermediate and novice) of Korean English learners, divided according to English proficiency, had significant differences in ability of using diminishers compared to that of native English speakers. As for Korean English learners, the higher the English proficiency, the higher the ability of using diminishers. Teaching diminishers along with collocation would help non-native English speakers communicate with English native speakers more naturally with abundant expressions. Thus, using teaching and learning tools with a diminisher collocation corpus can help communication with English native speakers in more natural and colorful expressions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0