메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심보경 (한림대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제55호
발행연도
2020.4
수록면
157 - 177 (21page)
DOI
10.17002/sil..55.202004.157

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we presented the case of operation of a course, namely the "Big Question of Life: Life", developed by Hallym University"s Innovation Course of Liberal Arts, and examined the significance of the Learner-centered Liberal Arts course. This course is a topic-oriented literacy course such as "Life", "Love", "Enjoy". It is designed to grow into a mature university through the process of self-discipline, reading and discussing classical text, and digital literacy-based hypertexts in humanities, social science, and natural science with the key questions that can provide certain insight into the nature of life. Reading Classics-Literacy-Based Texts, Applying Digital Literacy-Based Hypertexts, Discussing of Collective Intelligence on Life Questions, and Writing My Life Record Project, which were used as key devices in "Big Questions: Life" lectures, were found to have educational effects in university liberal arts education.

목차

1. 문제제기
2. 대학 교양교육에서 리버럴아츠형 강좌 개설과 운영 의의
3. ‘삶의 큰 질문: 인생’ 강의 운영의 실제
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0