메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김종희 (부산재팬아카데미) 이유아 (부산외국어대학교)
저널정보
대한일어일문학회 일어일문학 日語日文學 第86輯
발행연도
2020.5
수록면
47 - 62 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Learning Kanji(漢字) is one of the hardest parts for Japanese language learners from non-Kanji cultures. In articular, the Thai alphabet differs so much from Kanji, from the shape alphabet characters to their stroke order. Thais often find it so difficult to learn Kanji. However, little research has been carried out on this subject. Thus, the main purposes of this study is as follows:
1. To derive the Kanji learning strategies of Thai college students using SILK (Strategy Inventory for Learning Kanji).
2. To provide Japanese instructors teaching in Thailand with useful ideas for teaching Kanji
A total of 169 students, all of whom are students at the Japanese language Department at Mahasarakham University, participated in the study. Using the mixed-methods approach, the research data were collected by a set of questionnaires which consisted of both closed-ended and open-ended questions. The findings suggest the following: 1) the frequency part is the most commonly used while the sound part is the least used among the Kanji learning strategies. 2) The visual aspects of teaching materials, the use of varying types of tests, the use of mass media as training aids in Kanji learning, emphasis on the necessity of Kanji and employing a more systematic approach should be considered when teaching Kanji to Thai learners of Japanese language.

목차

〈Abstract〉
1. 서론 및 선행연구
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 정량분석결과
5. 정성분석결과
6. 결론
참고문헌
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-830-000653127