메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본어교육학회 日本語敎育 日本語敎育 제86호
발행연도
2018.1
수록면
1 - 14 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research proposes the smallest set of characters as a way of learner󰠏centered teaching and learning of Japanese Kanji in addition to the realistic sequence of learning starting with the characters with the highest frequency in newspapers to enhance the efficiency of learning. The set of characters as an object of learning is re󰠏arranged based on the revised Jōyō Kanji (新常用漢字) of 2,136 characters with its frequency in consideration with a part of the set presented here. A number of previous researches have acknowledged that the Kyōiku Kanji (教育漢字) of 1,006 characters is highly useful with its high frequency of use and that the 1,000 characters of the Jōyō Kanji with the highest frequency comprises of 94% of Kanji usage. This research is adapting the achievement of the previous researches to propose a methodology of an efficient class󰠏room management and learner󰠏centered autonomous learning of Kanji.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0