메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류신애 (동아대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第86輯
발행연도
2020.8
수록면
251 - 267 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In Japanese grammar, Japanese demonstratives are an aspect of grammar addressed at the beginner level and one that is easy for Korean learners of Japanese. This study investigated the Japanese demonstratives, ‘コ(ko), ソ(so), ア(a)’ which are items that appear in JapaneseⅠof Korea’s University Scholastic Ability Test, taken by learners who have acquired the demonstratives in High School Japanese.
Japanese demonstratives are described as ‘コ(ko), ソ(so), ア(a)’ and explained in High School JapaneseⅠby comparing the native Korean and Japanese languages on a one-to-one basis. This study examined the effects on problem solving in Japanese I of Korea’s University Scholastic Ability Test. As result of analyzing the test items involving dialogue sentence scenes using Japanese demonstratives and found that the usage of spatial-temporal deixis was more than discourse-reference dexis. In the case of spatial-temporal deixis, it is divided into usages for ‘when the speaker and listener are in different places’ and ‘when the speaker and listener are in the same place’. In the case of contextual directives, there seemed to be no difficulty finding the answer, even if the instruction usage was not specifically understood. Although a good score may be obtained on the test, mastery of demonstrative usage in the items was not considered to be advanced.

목차

1. 들어가기
2. 선행연구
3. 조사개요
4. 조사결과와 분석
5. 나가기
【참고문헌】
〈要旨〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-913-001154465