메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Tae Hwan Yoon (University of Kyungnam Information and Technology) Jae Sang Lee (Kyoungdong University)
저널정보
한국조리학회 Culinary Science & Hospitality Research Culinary Science & Hospitality Research Vol.26 No.9(Wn.122)
발행연도
2020.9
수록면
68 - 77 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the causal relationship between eating-out information search methods and selection attributes by customers who visit fast food restaurants in the Busan area. A self-administered questionnaire was developed on the basis of a comprehensive review of information searching method and selection attributes for this study. The study employed frequency analysis to find the general characteristics of customers, exploratory and confirmatory factor analyses to evaluate construction of validity and to identify reliability, and SEM to analyze the suggested model with SPSS 19.0 package and AMOS 20.0 programs. As the results, Internet, SNS, newspaper, magazine, WOM, flyer, printout, and TV advertisements positively influenced each factor, indicating that eating-out information search methods have partially significant effects on selection attributes. The study suggests practical ideas that focus on the Internet, SNS, flyer, printout, newspaper, and magazine.

목차

ABSTRACT
1. INTRODUCTION
2. LITERATURE REVIEW
3. METHODS
4. RESULTS
5. DISCUSSION AND CONCLUSIONS
REFERENCES

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-594-001285591