메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
원지선 (서강대학교) 유치연 (서강대학교) 이강표 (서강대학교)
저널정보
한국무역학회 무역학회지 貿易學會誌 第46卷 第2號
발행연도
2021.4
수록면
39 - 54 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is as follows. First we investigate the relationship between contact with foreign managers (CFM) of host country nationals (HCNs) working at MNC subsidiaries and their organizational identification with MNC (OIM). Second we examine the moderating effect of MNC subsidiary localization (MSL) on the relationship between CFM and OIM. For this purpose, we set hypotheses on the relationship among CFM, OIM, and MSL. To verify theses hypotheses, we conducted hierarchical regression analysis on the data from 374 HCNs in 56 MNC subsidiaries. The results of this study are as follows: Frist, CFM positively affects OIM. Second, there is a significant moderating effect of MSL on the relationship between CFM and OIM. Our findings have critical implications in that a subsidiary-level variable that has a significant impact on organizational identification with MNC is presented and in that specific managerial guidelines for subsidiaries can be drawn.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 기존 문헌 검토
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 가설 검정 결과
Ⅴ. 결론
References

참고문헌 (54)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-324-001691535