메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유용남 김동현 (경희대학교) 박찬욱 (경희대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제21권 제3호
발행연도
2021.6
수록면
69 - 88 (20page)
DOI
10.37272/JIECR.2021.06.21.3.69

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, large retailers are focusing on implementing the strategy of omni-channel, the integration of online and offline. This study examined the effects of various characteristics of the omni-channel strategy of large distribution companies on customer satisfaction. Such research can provide clues to derive effective omni-channel strategies for large retailers.
The research results can be summarized as follows. First, it was found that the convenience of omni-channel has a positive effect on the satisfaction of consumers who use omni-channel. Second, it was found that product involvement has the effect of a modulating variable in the influence of omni-channel use factors on consumer satisfaction. Ideas for reducing trial and error in distribution strategies and establishing advanced marketing strategies not only for existing large distribution companies, but also for new distribution companies that want to use omni channels by clearly clarifying the factors of omni channel use by consumers who use omni channels through this study. Was provided. In addition, as ICT and smart devices have been identified as having an influence on the change in distribution mechanism, we will focus on the change and develop the skill for communication with consumers called omni-channel, and the potential possibility of creating another new distribution channel. Presented.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형 및 가설
Ⅳ. 연구방법
Ⅴ. 분석결과
Ⅴ. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-323-001876188