메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이선영 (우송대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제97집
발행연도
2021.6
수록면
185 - 206 (22page)
DOI
10.21296/jls.2021.6.97.185

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the effects of a mobile application on Korean EFL college students’ vocabulary learning and perceptions of the mobile application. Eighty undergraduates were randomly divided into three groups; (a) a mobile application group with teacher-directed vocabulary lists, (b) a mobile application group with student-directed vocabulary lists, and (c) a control group based on paper handouts. Major results are as follows. First, the mobile application groups performed significantly better in the post vocabulary test than the control group. Second, in regard to the effect of self-directed learning, the test scores between the two mobile application groups didn’t show significant differences. Third, the students using the mobile application responded positively to their experience of learning vocabulary through the device. Based on the findings, the study discusses pedagogical implications towards the use of mobile applications in teaching vocabulary.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 분석
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0